lördag, juni 16, 2007

Nostalgi.

Rotat runt på pappas vind i två dagar nu, sorterat, slängt, läst, skrattat så jag gråtit, minnts osv.

Häftigt, roligt, jobbigt och sorgligt med alla minnen.
Igår natt läste jag alla mina gamla brev/kärleksbrev & idag gick jag igenom mina dagböcker.

Måste bara dela med mig av några av mina upptäckter:

liten handskriven lapp med min & Marias handstilar:

J: Vem är du? Jag är den glömda pajen i kylskåpet!
M: Vaniljsåsen som inte ens blev utblandad


Märklig dikt från skrivarverkstaden, som jag obegripligt nog
fick mvg för!

"Du river, klöser, biter & sliter mig i stycken & jag ligger stilla, tyst & blöder. Sen torkar du dina blodiga händer på byxorna, ler & säger "Du är en bra vän", & jag ler & säger -Du med, & går hem & gråter"

Eh, ja :P

Linjerat A4 märkt 951 fladdermöss, 3 blod.

"My mouth is a jar
Where I put my money
Oh Oh
See my dime?
Yeah yeah, im a sod
no really, I don´t know your name
baby love
let´s throw our teeth
tonight."

från min 1:a ring dagbok

Hej
Vill du se mig
Vill du höra mig
Röra mig
Vill du älska
med mig
Vill du ha mig
Ta mig
Röra
Beröra
Förföra
mig
Vill du?
Vill du?
nej
jag trodde väl det


Um, jag var nog aningens sarkastisk och bitter.


Und finaly en lapp från 95/96
när jag gick i femman/sexan.

Frukost: Frukt - juice eller vatten
Lunch: knäckebröd - vatten
Middag: Lite - vatten, grönsaker
INGET EFTER 18!
Träna också, minst 20 sit ups varje kväll.

Inget godis! Inga chips!
Light cola (högst)
ALLT blir fett!
Äckligt fett!
Håll dig! Så blir du smal!!!!!!!
Det GÅR! Andra har lyckats! Då kan du med!
Visa dem! Du är bäst! Du SKA lyckas!
Jag tror på dig


Jag som var så spinkig när jag var liten, sorgligt sorgligt.

Får mig att tänka mer på hur viktigt det är att jag lär Siri
att hon är underbar precis som hon är.

(Att man duger vill ju ingen höra. Duger liksom, vad är det? "Du duger i krig" ungf.)

Lilla lilla flickan & Stora stygga världen.
Måste vaka över henne.

1 kommentar:

Anonym sa...

stora stygga världen.. ja precis.
håller helt med..
Jag har kvar några viksagor från gymnasiet.
Vissa är rätt roliga, andra rätt knasiga..

det är lite heftit att ttta tillbaka i tiden sådär..