onsdag, maj 06, 2009

sweet jesus

Biten av en huggorm?
Gårdagen var märklig, men idag mår jag som vore jag pånyttfödd.
Idag är den där dagen då man ska packa sina väskor och städa sin lägenhet.
Och leta i timmar efter det där man plötsligt får för sig att man måste ha med sig.

Det blir en tripp igen.
Trollhätte-tripp, eventuellt en tatuering som souvernir.
Och det vore fint.

Den här sommaren har en markant skillnad, mot förgående sommrar.
Oftast spenderar jag större delen av maj i ett tillstånd av råpanik.
Börjar sälja av allt jag kan avvara, kollar posten hundra gånger om dagen i jakt på besked om sommarjobb, och sitter och funderar på hur hesmkt det där med prostitution är, eller om det går att bo på gatan med en Siri och två katter.

- Sen kommer ju det där brevet, med schemat.
Och så blir det jobb, och en fantastiskt utblottad junimånad, och en fin lön i augusti.

Så brukar det se ut.

Den här sommaren visste jag att jag skulle få jobbet, helt enkelt för att jag jobbat där i 4 år nu, utan minsta kontrovers = jag är ovärderlig.
Och jag sökte sommarkurser, som back-up.
Och när csn gav mig retroaktiva "vi-hade-fel, du-hade-rätt" penningar så lade jag dem i en låst "överleva-juli"buffert.

Så hej, jag kommer att fixa sommaren med glans!

Sen har jag fått ett fantastiskt fint schema dessutom, så jag klagar icke!

Jajaja, nog om detta.

2 kommentarer:

Never Understand sa...

Wooohoooo, the future looks fantastic! :D

Moomin sa...

Ok, jag fattade aldrig... hur kunde du ha blivit biten av en orm? :O