måndag, oktober 12, 2009

Groteska cravings.

Högskolan i Gävle i maskopi med CSN förvägrar mig fortfarande pengar,
på grund av en virrpanna till lärare som helt enkelt glömt rapportera in min närvaro från de lektioner jag restade förra året. Tack!

Som vanligt leder fattigdom till att man hittar saker man näst intill skulle kunna sälja sin egna farmor för, dock har jag aldrig träffat min farmor så mina emotionella skrupler är inget direkt hinder, moraliskt där emot...

Hur som helst, idag är jag krasslig, så här kommer lite av de där sakerna jag halvt längtar mig fördärvad efter just nu:



Stolthet och fördom och zombier
Jane Austen & Seth Grahame-Smith
.

Detta är precis vad det låter som, en nyutgåva av Jane Austens klassiker - i zombietappning! Jag måste ha den här boken! Och tänk bara hur perfekt det vore att ha den just nu, när jag är sjuk och bara ligger hemma och väntar på att feberfrossan, halsontet, hostan och hörselgångsinflammatinen ska gå över.











Trots det, för oss finskar, mycket tveksamma namnet så är jag fortfarande sjukt sugen på att testa Lush Henna Caca Rouge.
Ja jag vet, jag och mitt hår, men helt vegansk, utan konstgjorda tillsatser!
Bara röd henna , kakaosmör (theobroma cacao), färskpressad citronjuice, rosmarinpulver och eterisk olja, i like.









Jag är åh så kär i The Balm.
Jag vet att det här är ytlighetspoäng galore, men seriöst - ge mig hela serien!

Sjukt söta förpackningar, fantastiskt bra produkter, med skitroliga namn, till extremt bra priser.
Kan det bli bättre? I think not.
Jag hoppas att en hemlig gudmor ska ge mig ett stort presentkort på Inezza när jag fyller år.


1 kommentar:

Never Understand sa...

Här har du mer: http://en.wikipedia.org/wiki/Sense_and_Sensibility_and_Sea_Monsters