måndag, oktober 12, 2009

10# fakta om mig, 1-5.

Jag blev uppmanad att göra det här.
Om ni inte tror mig så har jag bevis.

Det är alltså inte så att jag tror att det landet runt sitter människor
och bara trånar och längtar efter att få veta lite, lite mer om just mig.
Nej.
Det är alltså så att jag har läst, svart på vitt, i ovan taggade blogg att någon, det vill säga Fina F´linn, vill veta mer om mig.

Och vill hon det, då får hon det!

So here goes, som anglosaxerna säger.

1# Jag blev en gång erbjuden att läsa upp mina samlade dikter på folkets hus i Trollhättan, som kvällsunderhållning för Trollhättans poesi-intresserade. Det skulle med andra ord bara vara jag som stod där, mol allena, inför publiken.
Jag vägrade. Och skälet till att jag vägrade var helt enkelt att mina dikter vid den tiden verkligen, verkligen, verkligen sög.

2# Jag verkade ett tag under pseudonymen Tiger-Bay Attich.
Detta på grund av att min kusin under gymnasiet fick i uppgift att intervjuva en poet hon såg upp till. detta vågade hon inte utföra, alltså intervjuvade hon istället mig. Dock var det allmänt känt att vi var kusiner, och hängde ihop som ler och långhalm. Därav pseudonymen. Namnet spånade vi ihop, under mycket skratt, ett par minuter innan redovisningen. Meningen var att få fram något som verkligen lät pretentiöst. Sedan hängde den kvar ett tag. Oklart varför.

3# Jag har fobi för fisk, skaldjur och fåglar.
Finns det något äckligare än kalla, hala, stirrande, gapande fiskar?
Ja! Kalla, hala, stirrande, gapande fiskar som sprattlar på land.
Styggelse! Och skaldjur, jag kommer aldrig förstå människors behov av att äta insekter som lever i havet. För det är precis vad ni gör. Knäcker skalet på gråsuggans kusin och sörplar i er saften. Kräftskivor är en enda studie i vidrighet.
Och fåglar, se Fåglarna, Hitchcock´s klassiker. Gärna efter att som barn ha blivit attackerad av ett måspar, desperat försvarande sina ägg. Kom sen och säg att det är en ologisk och fånig fobi. I dare you!

4# Jag är döpt efter en skallig undulat.
Först delade vi förnamn. Sen insåg mina föräldrar det opassande i att prata om att barmhärtighets nacka det skalliga kräket,när det kan missuppfattas gravt. Så då döpte de om undulaten - till mitt andranamn. Tack!

5# Jag har en gång fått ett munspel kastat på mig, av Ulf Lundell.
Jag har sedan dess ogillat honom.

3 kommentarer:

Never Understand sa...

Haha, publiken kastar ruttna tomater, artisterna kastar sina instrument. Finnt!

Nanna sa...

Haha! Tiger-Bay Attich... hade jag knappt något minne alls av faktiskt :P undrar hur redovisningen gick :S

eva sa...

Ha ha vad kul det blev med ditt namn. Så har jag aldrig sett på det... utan att du fick det fina namnet som vår fina fågel hade och så fick den byta.. borde kännas som en ära kära syster :)