onsdag, juli 20, 2011

Jag orkar...

..inte riktigt med den här bloggen.

Att skriva här känns lite som att spela MS Röj.
Jag får inte skriva att jag är glad, för då skryter jag.
Jag får inte skriva att jag är ledsen, för då leker jag martyr.
Jag får inte skriva om Mattias, för då trycker någon omedelbart på "ogilla".
Jag får inte skriva om Siri, för då är jag en tråkig förälder.
Jag får inte skriva om mina värderingar, för då propagerar jag.
Jag får inte skriva om mig, för då tror jag att jag är bra.
Jag får inte lägga upp bilder på mig, för då tror jag att jag är snygg.
Jag får inte lägga upp musik, för orka bry sig.
Jag får inte lägga upp berättelser, för då tror jag att jag kan skriva.
Jag får inte lägga upp dikter, för då är jag en tönt.

Så, vad får jag skriva om?
Vad finns kvar?
Totala menlösheter.
Kallprat.
Skit.
Tråkig skit.

5 kommentarer:

Fredrik sa...

men vafan, du får skriva precis vad du vill. skriv det du vill och bry dig inte om alla haters.

Mattias Östergren sa...

Precis som Fredrik skriver, haters gonna hate, vad du än skriver, så skriv vad som faller dig in. Skriv för dig själv och alla som gillar dig, inte för dom som alltid hittar något att störa sig på.

<3

Never Understand sa...

Skriv om exkrementer och nekrofili!

Hannah sa...

Som ovanstående: vafan, haters som har en åsikt om vad du ska/bör/får skriva om är ju den absolut bästa indikatorn på att du faktiskt har något att säga! Ta det som en komplimang! Och fortsätt skriiiiiiv. Det är ett fritt (internet)land, och folk som inte gillar't är fria att läsa någon annan blogg istället.

Moomin sa...

Agreed. Skriv om det du vill, det är intressant i alla fall :) Och vissa tycker om MS Röj, vet du :P