tisdag, augusti 02, 2011

Idag

..är en snurrig dag.
Så snurrig att jag inte kan ta mig upp ur sängen, och skriver fel hela tiden.
Bebisen krumbuktar hej vilt i min mage.
Mattias kommer med butiksbakade frallor på rosa plasttallrik.
Jag ska snart till tandläkaren för första gången på 7 år.

Sen ska vi på promenad.

Igår var det ingen snurrig dag, utan en bra dag!
Vi for till sjukhuset för att se vad det är som bor i min mage.
Det visade sig vara en liten Zacharias.
En kille med långa ben som han måste sträcka ut så att hela magen buktar.
En kille som inte kan vara stilla en enda sekund!
En kille med ett helt normalt hjärta, en utvecklad hjärna, en perfekt formad lillhjärna,
fina njurar, en pung, en liten snopp, ett dunk-dunk hjärta och sin systers profil, fast med Mattias näsa.
En kille som lärt sig svälja, kissa, vinka och göra kullerbyttor.

Efter det tog vi oss ner på stan för att handla saker inför den fantastiska lördagen.
Det blev en del otroligt söta saker till Zacharias också.
Mattias ville köpa en rosarandig tröja med rosor påsydda, jag tyckte mer om en tunika i manchester med småblomster i lila på. Vi bestämde oss för en nallebjörnsoverall som är så mjuk att man vill leva och dö i den. En liten brun sammetsmössa med öron och matchande tossor i storlek åh-herregud-kan-fötter-vara-så-små?!

Sen åt vi gröncurrywok, såg på True Blood, tog ett låååångt bad tillsammans och somnade tätt ihop.

Jag älskar min underbara, fina, roliga, knäppa, nördiga, söta Mattias.
Älskar min sprattel-bebis.
Avgudar min fina, kloka, varmhjärtade Siri.
Och älskar mina katter, trots att den ena av dem är en hulligan utan dess like.
Och lilla Jasmine, som snart ska få en massa godis och leksaker som vi köpte i en djuraffär i Trollhättan.

Min fina, knasiga, kärleksfulla lilla familj.

Inga kommentarer: