måndag, september 17, 2007

the first cut is the deepest

Idag for jag till doktorn igen, med for menar jag på Gunnars pakethållare.

Hos doktorn fick jag lägga mig på mage med foten i vädret.
Sen vankades det spruta, rakt in i fotsulan.
Efter det en stunds vila medans bedövningen tog, och sedan huvudnummret!
Han tog alla möjliga verktyg med vilka han både skar och rotade igenom
min fot.

Och det var blod överallt.

Men trevligt var det minsann!

Ni kanske ville ha någon sorts sammanfattnde avslutning?
Det kanske känns lite meningslöst annars?

Well, min fot är omlagd. Den gör väldigt, väldigt ont.
Jag haltar värre än halta Lotta, men snart kommer den förhoppningsvis bli bra.
Annars blir det ultraljud och operation.

Så var det med det.

Nu ska jag och fröken Siri äta bakelser, för det är vi värda, vi har nämligen haft namnsdag!

2 kommentarer:

Feline Flodin sa...

Ajajaj! Hur hamnade den där keramiken där till att börja med? Hur kunde det bli så illa? :-o

nenalique sa...

Well, jag traskade runt i mit kök i godan ro, då det plötligt gjorde nått fruktansvärt ont i min fot. Hoppandes på ett ben tog jag mig till badrummet där jag upptäckte att det blödde rejält. Jag fick någon sorts panik och började gräva med naglarna efter biten, för att slutligen försöka pressa ut den genom huden igen. Min fot var -inte- road :P