fredag, februari 01, 2008

Betyg.

Jag hittade precis en kopia av mitt slutbetyg.
Miljoner års slit, nästan. Det känns åtminstonde som det.
Jag vågar inte börja räkna hur många det faktiskt rör sig om,
och är någon sugen på att ta hela "varför slutförde du inte gymnasiet"-diskussionen
så gör jag gärna det mer privat!

I alla fall, betyg, jag upptäcka att mina betyg ser väldigt schitzofrena ut.
Det är inte bara mellan olika ämnen de hoppar hejvilt i betygsnivå, det är
dessutom milsvid skillnad i betyg från A kurser och B kurser.

Jag vet ju varför, men inte andra som kollar.
Dessutom blev jag av med ett flertal MVG:n då de räknades till "lokala kurser".
För att få behålla dem var jag tvungen att bifoga papper på exakt vad kurserna innehållit.

-Hur många kan visa upp sådana åratal efter studenten?
(ja jag har tagit studenten trots att jag inte slutförde gymnasiet direkt - lång historia)

Anyways, för er som är nyfikna, så här ser det ut:

Datorkunskap VG (läraren var jättebesviken, jag klantade bort mitt MVG på word-missar!)

Rörelse, form och kompensation VG

Engelska A VG

Engelska B G (var sjukskriven halva kursen, i början på terminen låg jag på MVG)

Bild och form A VG

Kroppen som uttrycksmedel VG

Musik och ljudskapande G ( "liian liiian lej")

Fotografisk bild G (jag är fortfarande arg över det där)

Företagsekonomi A VG

Fysisk träning VG

Historia A VG

Försäljning och service MVG

Inköp och varuhantering VG

Praktisk marknadsföring A VG

Praktisk marknadsföring B MVG

Praktisk marknadsföring C MVG

Kultur och idéhistoria VG

Samtida konst VG

Kommunikation VG

Pedagogiskt ledarskap G (återigen från MVG till VG på en termin)

Matematik A G (extremt stolt över det)

Musik för dans och teater VG

Naturkunskap A G

Psykologi A G

Religionskunskap A VG

Scenisk gestaltning A G (vikarien var övertygad om att jag var alkoholist/narkoman)

Scenisk gestaltning B MVG (vår riktiga lärare kom tillbaka, thank the lord)

Samhällskunskap A G

Svenska B G

Skrivarverkstad MVG
(G i svenska, MVG i skrivarverkstad, här ser man hur stor roll lärar v.s elev kemin har med betygen att göra)

Informationshantering G (totalt värdelöst ämne. "hur hittar man böcker på skolbiblioteket?")

Teaterproduktion MVG


Så, av mina betyg att döma är jag en hejare på:

Marknadsföring
Skrivande
Försäljning och service
Teaterproduktion
och Scenisk gestaltning

Hur kluvet låter inte det? En fin liten kompott av vitt skilda ämnen.

Undrar just vad en arbetsgivare skulle tänka.

Inga kommentarer: