torsdag, februari 21, 2008

veckans förälskelse

ni vet dom där låtarna som man blir kär i?
som gör en glad och pirrig, som känns i hela kroppen.
som man vill spela från toppen av ett hustak och försöka få alla att känna precis vad man känner just då!

det här är en sådan för mig, och det här är mitt hustak!

26 mars spelar timo i gävle. jag -ska- vara där!

f.ö har jag skuldkänslor för hur jag underskattat herr räisänen.
jag hade tills den här veckan bara lyssnat in mig på lovers are lonly
och min bild av timo var "glättiga popdängor och småsega softlåtar"

sen lyssnade jag på im indian - och framförallt - love will turn you around
-och nu är jag kär!

enjoy!


"i feel good inside my friend
and i can´t hide my heart my friend
´cause here come the sunshine
im on the right side

cáuse i can´t take anymore!
i don´t wanna feel
what i have felt about my self
i can´t take anymore!
i don´t wanna be what i have been

but now i know for surely - come sunshine
here comes the good times

people every where
have a burning need to share
there everyday wisdom advice
that´s why everybodys talking
about how everybody´s walking
and i can´t help but fail to comply

here comes the sunshine, im on the right side

´cause i can´t take anymore!
i don´t wanna feel
what i have felt - about my self
i can´t take anymore!
i don´t wanna be - what i have been

but now i know for surely - come sunshine
here comes the good times"


3 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm... Det var en riktigt bra låt! Gillar.. Tackar för att du spelat den från ditt hustak och förgyllt min dag lite grann.

Kom förresten att tänka på den där filmen där River Phoenix står på taket och gastar ut "hello music-city, i´m here now and i ain´t never goin back". Gud vad många gånger jag sett den filmen...

nenalique sa...

Varsågod! vad kul att någon gillade den! :D

ja! vad heter den nu igen?
när han är så kär i tjejen att han glömmer att andas :) måste se den igen, har den på vhs, men har ingen video :P

Moomin sa...

Err... om jag hoppat av ett tak så skulle jag nog inte vilja att andra kände samma sak som jag ;-)