torsdag, juni 05, 2008

ibland...

...går saker inte riktigt som man vill, men det blir nog bra ändå.

Siri är i Pajala, ute är det sommar.
jag hoppas att jag hinner leva lite sommarliv innan det är dags att börja jobba.

men det ska bli skönt att jobba.
plugg är på många sätt så abstrakt. jobbet är:
gå dit
gör vad du ska
gå hem

- inte mer än så.
och pengar i slutet av månaden.

hur fel är det att erkänna att man hellre kör robotjobb-stilen än
sitter på högskolan och blir "intellektuellt-stimulerad"
(som man ju blir av att rita lite på papper och plocka blommor).

skitsamma, jag är ärlig.
det borde räknas för något.

1 kommentar:

Moomin sa...

Oh, jag har fått höra så många gånger att plugga är lättare än jobba. Bullshit, säger jag! För det är precis det du säger. Du kan utvecklas, du kan känna dig säker i dina arbetsuppgifter och du får pengar för det. Det kan vara kul att plugga, men det är definitivt inte lätt.