torsdag, februari 26, 2009

idag är jag lite kär i mig själv.

Efter en fruktansvärt jobbig skoldag traskar jag så hem i blötsnön.
Lite allmänt gråtmild.
Vore jag ett barn skulle jag satt mig ner i en snödriva och förbannat allt och alla.

Men se, det hade fina jag förutsett och laddat mp3-spelaren med pick me up-musik, och så kom solen fram igen, glada miner och fröjderliga dag, laalaaa.
När jag kom hem var jaghungrig som en varg, men se det hade snälla jag förutsett, och fixat en kastrull med pasta och tomatsås, redo att värma på.

Sen fanns det en härlig, kyld pepsi max i kylen, ett paket mariekex i skafferiet, en mysig filt vid datorstolen, slacker-shorts i badrummet och ny film redo.

Jag är definitivt den bästa flickvän jag någonsin haft!

2 kommentarer:

Anonym sa...

:D fina du

Moomin sa...

Pick me up-musik? Vad är det?