söndag, februari 01, 2009

vilja

hej det känns som att någon har dött och jag finns inte i ditt huvud längre men du finns i mitt för jag kan inte bara radera allting som du, stänga ner, börja om och prata bort och självisk är jag för jag vill vara först! jag vill inte vara nummer två och förloraren jag vill vidare men den här rävsaxen håller foten stadigt kvar och vem vill dansa med någon i rävsax? det säger sig självt och du har väl en kö säger dom, det är inga problem säger dom, vem du vill säger dom men inget av det där är ju sant! ibland undrar jag om det finns något slags filter, eller lins och det är märkligt hur man kan vara bäst i hela världen och sedan undra om man existerar utanför sig själv och jag vet inte varför det är viktigt men det är! det är! och jag vill vara intensivt närvarande i flera tankar jag vill ligga som en hemlig önskan i någons hjärta jag vill ha det varma och mjuka jag vill att någon någonstans ska tänka på mig just nu, vänta på mig. jag vill att någon ska vilja mig, är det så märkligt?

Inga kommentarer: