onsdag, april 04, 2012

En ändlös kedja av måsten, en ändlöst trött jag.

Häromdagen sa Helen "Hur orkar man ha en sådan där hela tiden?".
Och det var så fantastiskt skönt att höra.
För även om Z är världens snällaste så ÄR det ett hårt jobb att vara uppmärksam
på någon annans signaler dygnet runt. Att hela tiden beräkna tid.
"När åt han? När ska han äta igen? Vad hinner jag däremellan?"
För det måste hela tiden finnas flaskor redo, och blöjan måste hela tiden vara torr,
och han måste sova när han ska, och diskmaskinen måste köras i god tid, och katterna ska ha mat, vatten och rena lådor, och blommorna ska vattnas, lägenheten vädras och så måste jag plocka och plocka och plocka hela tiden eftersom att det springer folk här varje dag. Och sen ska jag ringa juristen och uppdatera och allt som händer, och jag måste skriva arga,ledsna,förtvivlade brev till fastighetsskötaren, och jag måste prata med hyresnämnden, och jag måste söka lägenheter, maila ansvariga, registrera oss, intresseanmäla, maila ännu fler, och jag måste springa och lämna Siri på skolan och beräkna tid "hinner han äta, måste byta och klä på, hinner han bli hungrig? Hinner vi i tid?", gå på föräldrarsamtal, skriva under viktiga papper, förhöra läxor, hålla koll på gympakläder, matsäck, riskakor, lekstunder, kalas, föräldrarrådet och klassförälderuppgifter. Och så ska det bokas in roliga grejer och besök där, besök här och folk fyller år och folk reser bort och vi ska på middag och vi ska på utflykt och vi ska till doktorn, och jag ska till MVC och Z ska till BVC , och vad ska vi äta till middag? Vilka veckor ska vi på semster, måste ringa och tacka för presenter till Z. Måste pratat med grannen, måste prata med andra grannen, måste skicka viktiga brev, måste räkna ut alla utgifter och inkomster, måste skicka en ny ansökan, måste söka nya kurser iom att min utbildning lagts ner, måste ha en reservplan! Måste dokumentera, måste spara kvitton, måste tvätta, tvätta, sortera tvätten. Måste hålla koll på auktioner, pengaöverförningar, föra över pengar, adresser, ny adresser och porto, Måste se till att vi kommer väg och fixar en barnstol, måste se till att katterna blir vaccinerade, måste hälsokolla Fuji, måste kastrera Misja, måste maila uppfödare. Måste träna! Måste se till att hinna träffa mina vänner, måste komma ihåg att fråga hur det gick på arbetsintervjun, hur det var på semestern, hur de mår. Vill hjälpa till, men hinner ju inte för jag måste...

...och så inser jag att jag glömt att äta igen.
Och så hinner jag inte komma ikapp med sömnen.
Och så blir jag sjuk igen.
Och så hamnar orken på noll.
Och så säger jag "Jag orkar inte!"
Men sen gör jag det ialla fall.

För jag måste!

2 kommentarer:

Pass4Sure sa...

I am obliged for the blog post.Much thanks again. Will read on.thanks for sharing this post.

properties for sale in needham sa...

We are a group of volunteers and starting a new scheme in our community. Your web site offered us with valuable info to work on. You’ve done an impressive job and our entire community will be grateful to you.

- properties for sale in needham | home properties | real estate ma