söndag, november 04, 2007

Talkin´ ´bout things.

När vi ändå pratar om saker man vill ha,det finns ju även saker man faktiskt behöver.

Här är min lista:

En mp3-spelare
Drömmen hade ju varit en 2 gb i röd metallic. Ahhhh...
Hur klarar folk av att resa utan musik?
Buss i 10 timmar och endast lyssna till det monotona
motormullret och de andra passagerarnas babbel och snarkningar
- bara tanken på det får min tinnitus att vråla.

Hörlurar
Så man kan få lyssna på musik istället för Bolibompa.

En större säng
Tänk om vi faktiskt kunde få plats!

En fejk-skinnsoffa
Drömmen vore ju att bara kunna torka av katthåren med en trasa
istället för att stå och kämpa med dammsugaren och en klädborste
varannan dag.

Stora koppar
Mina är löjligt små.

En elvisp
Hur klarade människor sig förr i tiden?
Antar att de hade rejält starkare armar än jag.

Tänk om man kunde vinna 25 000 i månaden i 25 år!
Då hade jag genast inköpt ovanstående plus en självgående dammsugare
och en diskmaskin.

Fy vad gammal jag har blivit!

1 kommentar:

Anonym sa...

jasså du såg mej på väg till konsum... du skulle ha ropat till då så kanske jag hade sett dej också ;). hoppas allt står rätt till. sorry det sena svaret men som du ser e inte min blogg ultra-underhållen. jag e kass!!!! / m