lördag, januari 24, 2009

man lär sig något nytt varje dag:

Jag är tydligen synestet.

synesteti

4 kommentarer:

Moomin sa...

Woohoo! Jag är en synestet också! Vilken typ har du? Jag ser siffror ock bokstäver som färger :)

nenalique sa...

siffror för mig, och känslor som strukturer och siffror har olika laddning. jag var tvungen att skapa mitt egna system för matematik i grundskolan för att kunna räkna :P
jäla siit!

Moomin sa...

Jag betraktar min synesteti som en gåva. Det är verkligen lätt att lära sig språk när alla ord har unika färger :D

Vilken laddning menar du då?

nenalique sa...

vissa är negativt laddade och vissa positivt, och att sätta ihop dem blir jättejobbigt för mig. när jag var mindre såg jag det som att de ena var feminina och de andra maskulina. vet inte om det är relaterat till dte, men så är det iaf.