onsdag, december 30, 2009

Nyår, rakning, lathet och annat skitspännande.

Herregud, julen har lämnat mig orkerslös.
Jag har rester på skolarbeten att ta itu med.
Jag måste styra upp min lägenhet efter det, i min frånvaro, stora förfallet.
Jag har människor att besöka, viktiga samtal att ringa (och när ska jag hinna det? måste hela Sverige stänga inför varje högtid?). Och sånt där vanligt betydelselöst tjafs.

Igår upplevde jag ett sådant starkt ögonblick av total lycka att jag faktiskt började gråta. Förvånande eftersom att jag oftast inte är den första att visa stora känslor (nykter). Men det var fint. Hallelujah.

För att spä på med ointressant skit kan jag ju upplysa herrskapet om att jag är något fantastiskt ur fas med tiden.
Jag kollade nämligen precis dagens datum, och blev något förvånad då jag insåg att nyårsafton infaller imorgon. Oh my gee! Är jag förberedd? Niet. Och strax därpå blev jag upplyst om att festen jag ska attendera har evolverat till ett knytkalas. Så nu ska jag tänka ut en bra rätt, serverad i aliminiumlåda, att förära festdeltagarna med. Herrenjumala.

Jaja, jag säger som vanligt - ler man stort, och beter sig allmänt charmigt så är det ingen som tänker på att man ser ut som plöööh. (Yeah right). Men jag vet inte, jag vet att vissa bekanta har kollat hårupsättningar till nyår sen en månad tillbaka, och jag vet att en viss herre har farit till storstaden bara för att köpa sig en passande nyårsstass. och jag då, kommer jag att raka benen, sätta upp håret och rota fram ett tjusigt halsband? Inte troligen, jag är för obrydd för att orka hålla på och krångla så med något så ovärt som mitt utseende. Missuppfatta mig rätt nu, jag ser gärna bra ut - men på enklaste möjliga sätt. Man skulle kunna säga något om "slacker to the bone", eller så ser man det bara som ett tecken på att jag har en skönt befriande icke-shönhetsidealspress. (Hej, hittade jag just på ett eget ord?).

Hur som helst.
Vem fan orkar raka benen på vintern ändå?
Kanske en av världens mest menlösa sysslor.

Och ska jag vara ännu mer på tvären kan jag passa på att meddela att jag ämnar fira
in det nya året nykter. Det ni. Nyårsfylla känns om något mer menlöst.

Jaja, skälet till att jag sitter och orerar såhär är att meningen är att jag ska
skriva en observationsanalys just i denna stund. Och.Jag.Vill.INTE!
Men, att sitta och dänga sitt envisa, tjurskalliga huvud i bordet löser inte mycket.
Så, observationsanalys it is.

Gott Nytt på er!
Och kul att ni fortfarande orkar läsa mitt dravel.

3 kommentarer:

Never Understand sa...

Vad vill jag klaga på? Att du inte skrev något om bajs eller helt bisarra parafilier?

Nanna sa...

Klart jag orkar läsa, du är också en sån där som kan få en prutt till att bli ett intressant ämne att läsa om.

Moomin sa...

Japp, vi läser flitigt :)

Och jag vägrade att raka mina ben, jag med...