söndag, mars 14, 2010

Dagens upptäckt:

Sanna tipsade mig om Raveonettes, och jag var lite skeptisk men gav dem en chans iom att jag gillar deras jullåt(från indie x-mas).

Jag blev dock positivt överraskad.
Raveonettes låter som man skulle ha kört Jesus & Mary Chain, Brian Jonestown Massacre och Magnetic Fields i en mixer.
Och jag råkar gilla alla tre ovanstående band.

Och har du ingen aning om hur något utav banden låter så
tänker jag vara "snäll" och slänga in smakprov på samtliga.
Min allmänbildande present till dig denna söndag.

Enjoy!

P.s för extra nördfakta så figurerar två av banden på soundtracket till Lost in translation, som för övrigt är en jäkligt fin film med en jäkligt fin skådespelare. D.s








Skulle du fortfarande vara skeptisk till min iakttagelse så jämför ovanstående med dessa två:







I rest my case!

Inga kommentarer: