fredag, mars 12, 2010

release, reeboot, retake.

Jag vill att något ska hända nu.
Något nytt, något fint, något roligt, eller bara något vad som helst.
Det är som vanligt för mycket stagnation och stiltje.

Och när det väl händer något är det något av mindre trevlig karaktär.
Som att man välsignas med vetskapen att halva stan har fört en smutskastningskampanj
emot en.
Ja men hurra vad trevligt.
Särskilt när de inblandade består av 1 del mina vänner och bekanta samt 1 del människor som överhuvudtaget inte känner mig.
Man kan ju undra hur de då anser att de kan gå runt och uttala sig om min, tydligen bristande, karaktär.
Men att förstå sig på människor är ungefär lika givande som att stånga pannan mot valfri betongvägg.

Jag behöver vänner, händelser, kramar, små resor, glada kvällar, bra musik, vår och kärlek.
Den här gråa gröten tynger ner mig i dyn.

Men vi tragglar på, snart vänder det.

Snart, snart, snart!

Inga kommentarer: