måndag, mars 07, 2011

Att vara som en fining.

Jag vet att jag kör en Finey just nu, men precis som hon har jag så fruktansvärt mycket att göra, men så pörskans lite tid att göra det på.

Just nu skulle jag vilja lägga mig i ett varmt bad, läsa ut min underbara bok, ögonbrynsfärga, färgexplotionsinpacka och ansiktsmaska.

Istället ska jag fixa undan den sista disken, bada sälis som tydligen hamnade i en lerpöl under en rast, städa undan Siris fikafläckspollock från soffbordet och slutligen nöta in tråkig lyrik inför morgondagens seminarium.
Men innan seminariet blir det skollämning, morgonträning, lägenhetsbesiktning med Daniel + syster och lyriklunch. Hepp hepp hepp! Högsta växel rakt in i betongväggen.

Men jag har ju kul iaf!

1 kommentar:

fine sa...

söta söta du. <3

din man har varit det allra varmaste hjärtegrynet i stockholm idag och hjälpt mig massvis med nya bloggen.

och när det blir vår, sådär på riktigt, då kommer ni hit igen va? som på nyår. fast utan snö.


och utan raketer.