onsdag, mars 02, 2011

Dag 2: Det här hade jag absolut inte på mig idag.

En intill hjärndött tråkigt ämne.
Vad hade jag absolut inte på mig idag?
En säck? Village people-dräkt?
Stringtrosor , träskor, lösnaglar.

Inget av det där hade jag på mig idag.

Däremot hade jag faktiskt på mig något idag som jag aldrig trodde att jag skulle bära.

- Tjejiga skor.

Jag är och har alltid varit en sneakers/kängor-tjej. Alltid.
Jag försökte mig på ett par små röda ballerinas en gång.
Det slutade med att Gunnar fick skjutsa hem en barfota, vilt svärande tjej som förbannade skodesigners och nästan hela det kvinnliga släktet för dessa förbannat oergonomiska helveten till skor.

Men så igår, när jag hjälpte Daniel köpa vårskor, fick jag syn på något som slungade in mig i en helt ny värld.
Små, svarta, spetsiga och spännesprydda. 99 kronor. Syntet. Så förbannat sköna att det känns som att gå barfota. De fick följa med hem. Och jag har accepterat att jag är på väg ur min gamla stil och in i en ny.
Hurdan den blir återstår att se.

Inga kommentarer: