lördag, mars 12, 2011

Dag 3, min värsta bajsupplevelse:

Jag har barn. Jag har katter. Jag har jobbat inom förskola och jag har jobbat inom äldrevården.
Jag har sett en hel del bajs i mina dagar.

Men min värsta bajsupplevelse var den dag, på ett äldreboende, då en dam larmade.
När jag kommer in på hennes rum ber hon mig helt sonika hjälpa henne av med brallerna, för hon vill gå på toa.
Så det gör jag.
Och upptäcker en bassäng av diarré.
Medan jag försöker krångla av alla nedsölade kläder och få av skorna så sätter damen ifråga igång med att kräkas över min rygg.

Behöver jag påpeka att vi inte hade någon personaldusch?

Annars är det ju alltid trevligt att komma in i en lägenhet för att göra någon i nattordning och upptäcka att de skapat en Pollock, med avföring som färg.
Och av det lär man sig att hur korta naglar en människa än har så kan det fortfarande fastna en hel del skit under dem.

There you have it, bajsupplevelser x 2.

1 kommentar:

Moomin sa...

Aw gawd >.<