lördag, april 16, 2011

Min härliga flicka:

3 år:

Siri har en låtsaskompis som heter Pusslon, är jättelång, har rosa hår, är ovanligt hårig, sover jämt, går i skolan för att få pengar och råkar jämt bli biten av krokodiler och kan därför inte följa med någonstans.


***************

S: Jag är mätt
Min mage tänkte lite för mycket och blev mätt.

M: Jaså? Blir magen mätt av att tänka?

S: Ja

M: Vad tänkte den på då?

S: Ingenting.

S: Min mage tänkte lite för mycket på ingenting!

****************

2 år:

Se alltid till att ha sista ordet!

S: mamma ät den.....ät kossabajsen!

M: nä jag tänker inte äta hundbajs.

S: Det är en kossabajs och den är good goood gooooood!

M: Det är en hundbajs, inte finns det väl några kossor här?
Och jag vill inte äta hundbajs, eller kossabajs, inget bajs!

S: ................där nere bor iaf sälarna *pekar på en avloppsbrunn*

***********

Humörsvängningar

S: "´tackas mamma......jag ska pussa dig............SNOJUNGE!"

************

Siri har lekt med tuschpennor och tappat bort locket till två:

mamma:Nu får du leta upp de andra locken Siri

Siri: Näe, jag är upptagen!

mamma: Nähe du, leta efter locken nu!

Siri: Mamma....jag kan inte trolla fram dem!

****************

Siri dricker apelsinjuice:

M: det är apelsin i den.

S: Nej, apelsinER!

*****************

Mamma försökte ta en chokladbit i smyg på en fredagkväll och blev snabbt uppläxad:

"Neej mamma! Låt bli den! Spotta ut! INTE löa ida mamma! Inte löasgois ida!
Låt bli glaan!"

******************

Pappa busar för mycket:
"Siri: "Sluta upp mä bumhetena pappa! Nu jäcker det bumheter!"

******************

Siri har fått en kaka

S: "Här, mamma smaka"

M: "Åh får jag smaka, tack *låtsas smaka*

S: (bryter av en bit) "Här mamma, liten, liten bit"

M: "tack tack!"

S: "Får mer sen!"

*********************

1 år:

Morbror Henka är lite sjuk och förklarar för Siri att han har ont i huvudet:

S: *nickar förnumstigt* Jaaa, Henka sjuk i huvudet!

****************

S: "Äkorn satt i ganen skulle äta gröten
fi han äta löasgois, då fi han så båttom,
hoppa han fån tallegen,
stötte han si lilla ben,
å sin låna luuuna.........BAJSKOLV!"

*****************

Var försiktig med vad du frågar:

Pappa vill visa hur roligt han och Siri haft, för mamma:

P: Siri, vad var det pappa gjorde förut?
S: TISSADE!
P: Va? Nej
S: PJUPPADE!
P:Neeeje
S: BAJSADE!
P: Nämen Siri, det gjorde jag väl inte?
S: Jooo, bajspappa *asgarv*

*********************

Mamma försöker få Siri att förstå att man inte får slänga saker på golvet.

M: Siri, får man göra så?
S: Nej, inte kasta golvet.
M: Nej så...
S: ...inte skrika,, inte spilla, inte kladda heller,*andas* inte trycka halån (hallon), bara lägga halån, inte hoppa sängen, *andas* inte bita Ajian (Adrian) , inte slå,inte leka ajaj, kommer bloo, åka dottorn, sätta
plåster!

M:...eh, ja..precis.

*********************

Ibland behöver man bekräftelse.


Siri vaknar upp mitt i natten:

S: Siri gullig?
M: Ja Siri är jättegullig!
S: *somnar om*

***********************

"Är du pappas lilla gumma?"

"nä"

"Är du mammas lilla gumma?"

"nä"

"vems lilla gumma är du då?"

"Siris!"

Inga kommentarer: