onsdag, oktober 10, 2007

Höst.


Hösten är här med stormsteg.

Jag hastar iväg varje morgon, genom prassliga löv, med manchesterjackan ordentligt stängd och min lila sjal ordentligt om halsen.

Kvällarna är mörka och friska, perfekta för att sitta och blicka ut genom fönstret,
dricka varm choklad och skriva sentimentala dikter.

Hösten är alltid lika speciell för mig. Jag älskar varma tröjor, höst/vinterjackor med lurviga luvor, halsdukar och benvärmare.

För att inte tala om höstmusiken.
Murriga, mysiga låtar att spinna till.
Nick Cave, Tindersticks, Papa M, Bonnie Prince Billy etc.

Jag tar långa bad, med tända ljus och badsalt.
Jag har böcker liggandes överallt.
Jag startar projekt.

Hösten är underbar, iaf inomhus.

Kyla, förkylningar, ruttna löv och underkylda regn
är jag mer än gärna utan.

Idag fick jag post, ett domslut.
Äntligen har skilsmässan gått igenom byråkratins snårskog.

Nästan fyra år som gift, och nu är man åter fröken.

Imorgon ska jag åter hasta iväg till Drama och föreläsning,
men än en stund ska jag ligga och läsa min nya bok och mumsa
Fazers bärchoklad.

Inga kommentarer: