torsdag, oktober 18, 2007

Utmaning.

Jahapps, så har man blivit utmanad av Liv att lista åtta saker jag inte tänker ge en chans.

Passar väl en bitter cyniker som mig :P

Okej, here goes:

1, Tv
det var extremt länge sedan jag såg på något tv-program nu, och inte ser det ut att ändra sig. Jag vet att det går vissa sevärda program, men jag orkar inte bry mig så pass att jag håller reda på tid och kanal. Det enda program som visas här är Bolibompa.
Tv...så ofantligt överskattat.
Nog för att den var min bästa vän under isoleringen, men idag har jag inget behov av den längre, annat än för att se på film på ;P


2, Facebook
Jag förstår inte alls vad jag ska med facebook till. Få kontakt med gamla grundskole "kamrater" ? Det räcker väl med att killar från 1-6an smsar mig om nätterna och undrar när jag kommer till Trollhättan nästa gång?
Nej tack.

3, Köttbitar
Nej, bara tanken på att äta hela köttbitar får mig att vilja kräkas.
Jag är iof inte så glad i tanken på något kött, förutom kyckling.
Men just kött i den formen, skinka, kalopps, stekar osv,
nä, usch. Aldrig! Tyvärr mamma.

4, Högklackade skor
Jag är och förblir en sneakers tjej. Och så är det bara.

5, Min naturliga hårfärg
Det är bara att glömma!

6, Solariebränna
Jag är en blekfis. Född blekfis, och kommer dö som blekfis.
Dessutom känner jag mig rätt patriotisk med min blåvita lekamen :P

7, GI-metoden
Hur orkar folk? Och sen påstår folk att man får äta allt det som är gott.
Vilken lögn! Det som är gott är enligt mig inte rött vin, köttbit och liten ruta mörk choklad.
Gott är: pasta, vitt bröd, godis, chips, ost och kex, en kall öl och diverse kakor och onyttigheter. GI....pffft.

8, Att sluta förvänta mig det värsta.
När allt rasar är det jag som står mitt i och säger "vad var det jag sa", och aldrig kommer ni se mig sitta med tefatsögon och tårarna sprutande, mummlandes "Jag kan inte tro att det är sant!!!!". Självklart inte, går man kontinuerligt igenom mardröms scenarier så hinner man täcka in i stort sett allt.
Låt det braka ner över mig - jag är beredd! :P

Jag utmanar Mikael, Feline och Madde.

1 kommentar:

Moomin sa...

Låter som sunda regler! :)