tisdag, oktober 23, 2007

Utmanad igen.

Denna gång gäller det sju skivor jag inte skulle klara mig utan.
Jag har ingen aning om jag klarar det här med tanke på att jag slutade köpa fysiska skivor för evigheters skull, och listan är hyffsat värdelös om den tar upp skivor jag faktiskt inte äger.

Men jag antar att det är värt ett försök:

1, the Cure - Wish. enkelt.
ingen skiva har någonsin betytt mer.

2, Nick Cave & the bad seeds - the Boatman´s call
inte deras bästa, men nostalgin sprutar om den.

3, Tindersticks - Simple Pleasures
den har hängt med länge, länge nu.
Funkar fortfarande, funkar alltid.

4, Sisters of Mercy - Floodland
återigen, nostalgi samt min inkörsport till Sisters.

5, Joy Division - Unknown Pleasure
behöver ingen motivering

6, Sisters of Mercy - First and last and always
för att den är bäst

7, Cirkus Miramar - 14 cc kemiskt
Herregud vad jag har gråtit till den i min lilla ungdom.

Jag lär vilja ändra på den här minst ett tusental gånger, men just nu ser den ut så här.

2 kommentarer:

Mikael Almgren sa...

Jaha, och vilka utmanar du då? :P

nenalique sa...

dig?