torsdag, oktober 07, 2010

Teach me teacher, hit me with your ruler. Rule the world!

Jag har blivit gammal.
Klockan 20 sitter jag och gäspar hej vilt. Klockan 21 börjar jag se dubbelt.
Det är höst, och jag spenderar dagarna med att plöja klassiker i ett rasande tempo.
Minst 300 sidor om dagen, hepp hepp!
Däremellan lyssnar jag på min lärare som pratar i takt med en kulspruta, och ibland reciterar med fruktansvärd dramatik. Jag älskar det! Men man måste sitta konstant på helspänn för att hänga med i ordflödet.

Det är så fantastiskt mycket som har ändrats det här året.
Som att vända allt uppochner och komma ur det som en ny människa.
Men jag trivs.
Det är bara småblessyrer kvar att se över.
Jag vill ha tillbaka min gamla kropp, jag vill träffa mina vänner oftare, jag vill bli än mer produktiv och hitta tillbaka till den fantastiska energi jag brukade ha.
Men det största arbetet är redan gjort.
Jag är stark och lycklig igen, och tillbaka i verkligheten.

Go me!

Men nu tantsömn.

1 kommentar:

janna sa...

det låter finfint nenalique. <3 sov gott.