lördag, augusti 05, 2006

I´ts been a long hard day, and a sweet, sweet evening.

Åh lång dag.

Den började riktigt pissigt, men vid 16.00 vände den och blev skitkul.

Jag började jobba 13.00 och möttes direkt av Mongo ab (d.v.s mongo arbetskamraten)
som jag inte vill jobbe med just för att hon inte ens orkar försöka vara trevlig mot mig av den anledningen att hon inte tycker om mig, däremot har hon skaffat en liten protegé som hon tjatar om all the f*cking time, idag fick jag veta att alla på våningen är trötta på hennes tjat om protegéns otroliga förmågor.

Iaf, blev hunsad runt som en slav medans A (som vi kan kalla protegén för) fick göra de "bra" sysslorna under ständiga hurra rop typ (och hon har jobbat i ...2-3 dagar), jippie liksom.

Sen, när jag står och bäddar om en nerkissad säng, kommer M ab och säger "Du kan ta rast nu t.o.m 16.45. skiiitschysst!, vi har nämligen 30 min rast på hela dagen, dessa 30 min är heliga!
Och hennes lilla trix gjorde att 10 minuter av min rast gick åt till att bädda färdigt sängen och gå ut med tvätt samt sopor, sen hämta väskan och då hade jag alltså 20 min kvar.

Så sprang jag iväg till affären, och de hade naturligtvis inget vegetariskt, klockan tickade på (en kvart kvar). Så står man där: äta köttmacka eller krevera av hunger? Jag köpte en köttbullemacka och tänkte att jag lätt kunde pilla bort köttbullsskivorna - bara att det inte var skivor, det var småtthack blandat med klet. weee!

Iaf satte jag mig på en bänk och skulle börja äta min macka då Erik smsade om att jag skulle ringa, han ville prata om hemmaproblem. När jag fick avslutat samtalet hade jag 10 min på mig - och jag hade inte ens öppnat mackan.

Jag hann äta halva och fick slänga resten.

Men när jag kom tillbaka, då var Tiiiina där!
Tiiina som gör vaje kvällspass till ett party, så och idag.
Alla i personalen (alla 4 på två avdelningar) gick och skrattade, sjöng, skämtade etc.

Över fikat pratade vi religion och spöken etc. :D

Jag glömde t.o.m bort tiden och jobbade över.

Tänk om varje arbetsdag kunde vara så?

Nu ska jag fortsätta projekt "få ordning på lägenhets h*lv*t*t" en stund innan jag ska sova.

Fålla gardiner, woohooo!

Tack för att ni orkade läsa igenom mitt gnäll ;) puss!

4 kommentarer:

Anonym sa...

eeep det är illa med oidentifierbart klet. :/ vill du att jag ska sparka på den onda människan åt dig, love?

nenalique sa...

Ja tack! Kick her to hell darli'n!

Anonym sa...

anything for you. :)

Anonym sa...

wow...

oidentifierbart klet är inte så dålig. flera av mina konservburkar har tappat sina etiketter så varje middag blir en överraskning ;)