söndag, augusti 20, 2006

mjau!

Äntligen, äntligen, äntligen! :D

Idag körde dom äntligen Danny boy till uppfödaren! Yay!

Igår ringde dom igen och försökte pressa mig på pengar, men tillslut fattade dom iaf att jag inte ville köpa en katt utan rädda katten från avlivning.

Och nu är han räddad!

Han hade varit hos vetrinären i vecka och undersökts samt fått sista vaccinationen,
tydligen är han misskött, hans päls är helt tovig (uppfödaren har aldrig ens hört talas om en tovig exot) , han är skitig, han har kala fläckar och är rädd och nervös.

Hur har dom kunnat förstöra en trygg liten katt så på mindre än ett år?

Stackars misse.

Dessutom har dom döpt honom till "kribben" eller något liknande, blä!

Så namnbyte blir det, någon som har något förslag?

Åh vad jag längtar nu, vill bara få hit honom och göra honom trygg och glad igen.

Stackars lilla katt, jag känner mig helt...lipfärdig när jag tänker på hur han har haft det.

6 kommentarer:

Anonym sa...

magnus tycker han ska heta kisse!!! (utropstecknen är väldigt viktiga.)

jag tycker han kan heta...nåt ryskt. han ser rysk ut. sergei? vladimir?

nenalique sa...

Hihi, ryskt är fint, hade ju en liten Ilusja once upon a time :)

Hm,var hittar man en rysk namnbok?

Anonym sa...

kolla babynames.vaddetnuär?

nenalique sa...

Har kollat igenom en miljon och hittat tre som känns okej:

Timosha, Dima, Misha.

nenalique sa...

Hihi, det aborginska namnet Jannali betyder Måne ;)

Anonym sa...

Misha är väl bra?

oj. det visste jag inte. o.0 tufft.