lördag, maj 31, 2008

fredag.

Och igår hann jag precis kliva av bussen från Stockholm, promenixa en bit (med ett enormt sug efter att få dansa fram a´la singing in the rain tack vare fin musik på mp3-spelaren) och hamnade rakt på en fest.

Det var en mycket liten, mycket röd etta med väggarna fulla av Morissey-posters.
Det var människor jag inte träffat på fyra år.
Det var åttiotals-hits.
Det var dans, dans, dans.
Det var två öl och två glas vin ur lilla my-glas.

Jag tappade rösten.
Jag käkade pommes på Frasses.
Jag gick hem.

Men roligt hade jag. Oh ja!

- och ikväll är det fest igen.

Raffe har återvänt från Skövde.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad du kalasar kvinna :P
Hähä, nä jag är inte avundsjuk. Inte alls.. ;)
Men bara 2 öl och 2 glas vin? Det är ju inte nåt för en riktig karl, men du är ju inte en riktig karl heller tror jag.
Fan, borde sova istället. Natt.

Moomin sa...

Hehe, ingen dålig return, alltså!