onsdag, maj 14, 2008

Hälsa

mitt hälsoprogram fungerar hur bra som helst!
efter bara två dagar har jag redan förstått varför jag får ett sånt enormt chips-sug på kvällen.

normalt intag för mig är nämligen ca 2400 kcal/dag,
vill jag gå ner i vikt ska jag äta 1465 kcal/dag
för att hålla igång alla vitala organ behöver kroppen ca 900 kcal/dag
dessa två dagar har jag ansträngt mig för att få i mig frukost och mellanmål
-(som jag oftast skippar) och äta mer till lunch än en macka
och ändå har jag legat på runt 700-800 kcal!

-inte konstigt att kroppen skriker efter mer.

annars äter jag en bra fördelning av kolhydrater, fett och protein,
även om jag borde få i mig lite mer av det sistnämnda.
utöver det behöver jag äta större frukost och lite mer till mellanmål och lunch.
nu har jag precis ätit en stor skål fil och havrefras, två knäckemackor med ost och ett päron
och steg äntligen över 900 gränsen!


Idag på posten fick jag f.ö två sorters kosttillskott, ett för bättre hår, hud och naglar
(vilket jag verkligen behöver, mina naglar är katastrofala)
och ett som tydligen ska hjälpa en att bli solbrun
(och det skickar dom till en pensionerad gothflicka? :P )

- men gratis är gott, så nu testar jag båda i 40 dagar, så kan jag hålla er uppdaterade om ev förändringar. I´ll be your guineapig ;)

och så slutligen - fortfarande rökfri, har börjat lägga mig tidigt varje kväll,
(somnar sällan på ett par timmar, men förhoppningsvis vänjer sig kroppen om ett tag)
och försöker träna regelbundet.


Vi får se hur det går! :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jaså du håller på med hälsoprojekt du med. Samma här ;-) Tänk att man en gång i tiden fullständigt sket i allt sånt där. Det var bara cola och chips. Skoljympan var döden. Trodde aldrig att jag skulle kunna tycka att det är KUL att träna!

nenalique sa...

ja, gud. och fika hela dagarna...och käka pizza i nån park...och dricka en massa folköl.

hur tusan förbrände man allt det? men tonårsångest? :P

Moomin sa...

Hmm, det betyder att jag måste äta extra kalorier för att jämna ut det! Ska ske!

nenalique sa...

haha, exakt mumin! ;)