tisdag, maj 13, 2008

produktivitet.

idag missade jag dagens föreläsning om geologi då både jag och Siri blivit rejält förkylda.

efter att Erik hämtat Siri kompenserade jag den missade föreläsningen med att sätta
igång med alla möjliga sorters duktigheter.

hitills har jag:

diskat, bäddat, skurat
skrivit på flera skolarbeten och mailat med halva lärarkåren i olika ärenden
kontaktat herr doktor om ett nytt recept (ja vi pratar mediciner)
pluggat lite mer
letat upp böcker att låna imorgon för fortsatt pluggeri
kardat herr hårboll
och startat upp ett hälsoprogram för mat och motion (hurtigt värre!)

nu är det paus till 17.00 sen blir det middag, plugg och träning (lätt sådan p.g.a förkylningen)
och sen ska ett lass tvätt vikas och stoppas in i byrå och garderob.

produktiva dagar är sköna dagar! :)





igår flyttade f.ö min lilla (stora) trynis Molle Mollusk, eller Molledictus som han heter.
det var otroligt jobbigt, trots att jag bland alla anbud hittat ett hem som kändes 100% rätt,
men nödvändigt då min gam´katta Bubben bara blivit olyckligare och olyckligare på sistonde.
nu har han dock redan blivit mycket gladare och socialare.
mer än han någonsin varit förut faktiskt, och enligt rapporter så har Molle det fint också :)

- men jag saknar min jättebebi! massor!


Inga kommentarer: