söndag, januari 02, 2011

Det nya, det goda.

Nyårsafton har för mig alltid varit förknippat med ett visst mått av ångest.
Helt enkelt för att jag inte upplevt en enda bra sådan.
Vartenda år har det gått åt helskotta.
Är det inte rån och misshandel så är det något annat jävulskap.
Således var jag något nervös när det förhatliga firandet åter stundade.

Infriades mina farhågor?
Icke!

Jag kan lätt säga att jag upplevt det bästa nyårsfirandet någonsin,
och även om jag inte hade så tråkiga tidigare erfarenheter så hade jag inte kunnat vara nöjdare.

Jag och fyra fantastiskt sympatiska människor och en toksöt mops.
God mat, roliga sällskapsspel. Tilltugg, snacks, frozen margeritas och bubbel.
Och allt tack vare det fantastiska värdparet som planerade, organiserade och i två dagar iordningställde allting.

Tack Finey!

Det är nästan så att jag börjar se fram emot nästa år.

2 kommentarer:

fine sa...

Åh va glad jag blir av att läsa att du hade trevligt, det var allt vi ville! Har också varit med om när höga förhoppningar vänts till grymma besvikelser, så vi ville bara ha en trevlig afton med er - och ni bjöd på er själva på bästa tänkbara sätt så kvällen blev ju toppenlyckad!!

Vi kanske skulle slå slag i saken och göra det till en tradition att alltid fura nyår ihop, så vet vi vad vi får? ;-)

nils sa...

så sjukt rolig bild, hur du står där och tokfnissar bakom dom andra, med västa buset på gång.