onsdag, augusti 31, 2011

Så var det bestämt.

Det blir ett studieuppehåll.
Tråkigt att inte träffa snälla klasskamrater och göra roliga övningar mer, men skönt att slippa pressa kroppen hela tiden, och oroa mig för att gå sönder.
Att komma hem efter att ha överansträngt mig och grina.
Ingen ångest för att kroppen vägrar fungera på morgonen.

Nu ska jag lyssna på kroppen!
Inte arbeta emot den.

Jag trodde att det skulle kännas överjävligt.
Men det känns bra.
Lättnad.

Alla fördelar som plötsligt dök upp hjälper dessutom.
Som att jag nu kan hoppa på utbildningen nästa augusti, ist för att vänta till vårterminen.
Vilket gör att vi kan dela föräldraledigheten 50/50, precis som vi eg. ville.
Och med Mattias semester får vi flera sommarveckor tillsammans hela familjen att bara vara på.
Ladda batterierna, umgås, leka och bada och bara ta det dag för dag.
Längtar redan!

Visst kommer ekonomin bli tuff, och visst kommer det bli ensamt och långtråkigt hemma.
Men vi klarar oss, och jag har redan börjat fundera på olika projekt att sysselsätta mig med.

Nu ska jag och Elliot bara jobba på att må bra.
Inga fler stresspåslag och sammandragningar.
Äta bra, sova bra, må bra.

Och bloggen kommer förhoppningsvis bli gnällfri,
med viss risk för pysselhysteri dock.

Inga kommentarer: