måndag, augusti 13, 2007

Hittade gamla dikter.

Inga bra dikter, men jag tyckte att det var lite kul iaf.
Som att hitta gamla minnen.

En fånig sak från min engelska blogg:

cloud bursting
curiosity
drink sipping
eye searching
hidden messages
and hidden agenda

do you want to?

time spilling
music listening
people pleasing
smoking?

do you want to?

close standing
finger reaching
accidental touching
eye smiling
read my lips

do you want to?

last call
final hour
all leaving
lights on
waiting for the sign
waiting for the words

so do you?
do you want to?




och en extremt gammal och överdramatisk från tonårspoesi-punkardagarna:

Jag kan sjunga falskt
Det kan inte du
-du vågar inte

Jag kan springa,springa,springa
Det kan inte du
-du bara snubblar & ramlar

Jag kan ge dig värme med mina händer
Med mina ord
Det kan inte du
-du bara famlar, svamlar & sväljer

Jag kan dansa hela natten
Det kan inte du
-ditt skosnöre har gått sönder
och kängan halkar av

Jag kan älska
Det kan inte du
-du är alldeles för rädd
och förskjuter dom som kommer för nära

du kan gråta
det kan inte jag
-hur mycket smärta jag än skapar

du vill hålla mig kvar
jag har redan gått

Inga kommentarer: