måndag, augusti 13, 2007

Lite mer fjanterier.

Man får eg bara slänga upp dikter om man är 14 år.
Eller om man är riktigt duktig på att skriva.

Men det struntar jag i, det här är min slaskhink och jag gör som jag vill =)


Vaknade tidigt
utanför föll världen samman i kaos och förvirring
men i min säng fanns trygghet och värme
jag skrev allt jag inte vågade säga
med fingertopparna mot din hud
alla vackra stora ord
du vände dig i sömnen
drog mig intill dig
jag ville så gärna vara nära
men alltid detta tomrum mellan oss
alla ord jag inte vågade säga
alla ord du väntade på

****************************

något fattas
du ser så sällan på mig
pratar så sällan med mig
alltid på väg
alltid på lek
och jag väntar
på substans, på kärnan
det äkta

ibland vet jag inte vem du är
ibland vet jag inte vart vi är på väg
om jag vill
jag tvekar
famlar
finner din hand
din hud och tryggheten den ger mig
och jag stannar
ser på dig
främling
och så bekant
och jag vill ha dig

Inga kommentarer: