onsdag, augusti 22, 2007

Skönhet och babbel.




Jag är nog lite betuttad i Connor från Bright eyes.

Jag vet inte riktigt vad det är hos honom som jag tycker om,
ja frånsett texterna, bitterheten, igenkänningsfaktorn och det.
Vi pratar strikt utseendemässigt nu, ytligt nog.

Kanske är det det faktum att han lyckas vara sådär truligt poprock söt,
utan att egentligen vara helt bildskön?

Han har ett väldigt personligt utseende, långt ifrån modellkvalitet, men jag antar att det är just de små bristerna och egenheterna jag fastnar för.



Jag har alltid varit en sådan som letar efter små, speciella egenskaper att älska, i allt.

Det är inte mycket jag fastnar för, men när jag gör det är det stenhårt.
Jag tror att jag har många saker/låtar/filmer/etc hemma som ni aldrig skulle förstå tjusningen med. Men det är helt enkelt något i dem som talar till mig.

Och apropå modellutseenden, vem fastnar för dem överhuvudtaget?
Det symmetriska, fläckfria, bildsköna talar inte till mig alls.
Totalt ointressant och intetsägande.
Jag ser inte ens något vackert i dem.




Vackert, enligt mig, är det där som du inte kan ta blicken ifrån
- för att det verkligen rör vid någonting i dig!

Osynliga magneter som drar dig mot någon/något.

Helt enkelt ett utseende som på något sätt är som en saknad pusselbit.

Förstår ni alls?

Den jag anser vara finast i hela världen skulle säkert många skaka på huvudet åt,
och ungefär lika många tycka var söt - men bara en handfull skulle nog fastna så hårt som jag.

Precis som bara en handfull kommer fastna stenhårt för mitt utseende
(och minns att jag endast pratar om utseende nu, personlighet etc komplicerar det hela mycket mer.)

Jag tror att, förutsatt att vi inte passar in perfekt i mallen för hur man "ska" se ut för att vara attraktiv, och inte ser ut som något katten släppat in, tuggat upp, och sedan kräkts ut igen, så har vi just en handfull människor som kommer titta på oss med stora ögon och bara le fånigt.

Är det inte underbart när man träffar en sådan och är likadan tillbaka?

Vilka är oddsen liksom?

Passar dessutom era personligheter ihop, ni slipper större kulturkrockar, och allt är
kärlek och rosa moln - ja då är det väl bara att gratulera!

Nu ska jag sluta svamla och ta ett bad med min nya fix. (
dvs min nyaste pocketbok, vad tror du eg? :P )

Cherio


p.s Hela detta inlägg handlade mest om att irritera fröken Feline lite, eftersom att hon anser att Connor ser ut som en nörd. Dessutom säger hon det som om det vore något negativt, när vem som helst ,med någon som helst smak, vet att popnördarna är de bästa! ;) d.s


Lyssna, och ignorera töntiga amatörvideon.

1 kommentar:

Feline Flodin sa...

Hahah! Irritera, my ass. Jag säger ju att nördar är kanon, men de ska inte vara popnördar, hårdrocksnördar är bättre! De är roligare. För de tror de är så jävla tuffa. De som bara tror de är svåra är... ehh... nördiga. ;)