måndag, december 03, 2007

Rainy day, dream away - som Hendrix sa.

Okej.

Jag skrev något på min "saker jag aldrig kommer ge en chans" lista
om Facebook.

Det var väl kanske lite dumt. För nu sitter jag ju där.
Men till mitt försvar krävdes det för ett visst konversations-multitasking experiment.

Händelselös dag idag.

Jag vaknade allt för sent, gjorde mig iordning på 10 minuter
och stod precis och rotade fram 15 kronor ur myntburken när jag såg bussen brumma iväg.

Men skam den som ger sig, tänkte jag och började traska i regnet.
Tillslut hittade jag en annan buss som skulle anlända inom 15 min.

När jag står där dyker Gunnar upp och gör mig sällskap tills tidigare nämnda buss
dök upp.

När jag väl kommer fram till resans mål - Coffee by George, så sitter förutom Mattias
också Gunnar där.
Jag ansåg det vara skäl nog att bråka lite med Gunnar.
Inte för att han överasknings dök upp, utan för att han inte skjutsade mig
på sin nya blåa cykel. Dålig stil det där.

Mattias försökte släta över genom att påstå att jag ändå hellre åkte buss
en blev skjutsad i regnet - men se där hade han fel!

Efter fikat (brie baguett och cola light, Mmm..frukost) handlade jag småsaker
som är bra att ha när man luffar runt så mycket som jag.

Sedan lånade Gunnar mig sitt busskort, snäll som han är -trots mitt bråkande, och jag for hem.

Mycket spännande dag.

Ikväll vankas råplugg och kanske ett bad på det om nya tatueringen tillåter.
Den har kliat lite oroväckande sen badet igår, men jaja.

Den som lever får se.

3 kommentarer:

Feline Flodin sa...

Vi-sa gaddningEN! Klapp-klapp, klapp, klapp-klapp! *skanderar* ;D

Moomin sa...

Är du på Ansiktsboken också? Ska försöka hitta dig :)

nenalique sa...

Feline - på msn!


mumin - yes det är jag!