lördag, augusti 28, 2010

Home sweet home.


När jag flyttade in i min lägenhet hatade jag den.
Och jag har nog inte riktigt tyckt om den förens förra hösten.
Jag har alltid flyttat runt, som en sann nomad.
Bott max 1.5 år på samma plats, oftast inte längre än sex månader.
Men nu har jag snart bott här i sex år, och det här råtthålet har vuxit på mig.
Pö om pö har den här ruffiga lilla sneda lägenheten blivit mitt kungadöme.
Och jag har svårt att föreställa mig att jag skulle bo någon annanstans.

Det här är ju hemma.
Och det är en märklig upptäckt, att inse att man plötsligt har rotat sig.

1 kommentar:

Moomin sa...

Heh, jag har nyligen flyttat själv och jag måste säga att jag saknar min gamla lägenhet lite grann, trots konstiga grannar och ganska sunkigt område. Eller är det kanske sunkigheten jag saknar?