söndag, augusti 15, 2010

Saxar nonschalant från fejan:

Regler: Femton böcker du läst som alltid kommer att följa dig. Lista de första femton du kan komma på - på max lika många minuter. Tagga sedan femton av dina vänner, inklusive mig så jag får se vad du läser. Tänk inte för länge.

Här mina 15 böcker i ingensomhelst kronologisk läsordning och med titlar efter vad jag känner förr att skriva. Naturligtvis är jag inte nöjd med listan. Känns som att en miljon titlar saknas. Men jaja, nu var det femton på femton minuter. So here goes:

1. Dröm att leva - Håkan Lindquist
2. Doktor Glas - Hjalmar Söderberg
3. De små tingens gud - Arundathi Roy
4. Ingen passar in här mer än du - Miranda July
5. Babian - Naja Marie Aidt
6. Sommarsquash, Tokolosh! - Rachel Zadok
7. Bara sedan solen sjunkit - Johanna Sinisalo
8. Fakta om Finland - Erlend Loe
9. Misantropen - Jean-Baptiste Moliére (Poquelin)
10. Hon går genom tavlan, ut ur bilden - Johanna Nilsson
11. Spårvagn på Vintergatan - Niklas Rådström
12. Janne min vän - Peter Pohl
13. Förvandlingen - Franz Kafka
14. Jonathan Strange & Mr Norrell - Susanna Clarke
15. Hon simmade i havet vid Guanagaspar - Shani Mootoo

Inga kommentarer: