tisdag, augusti 10, 2010

Saker jag hittade i en tio år gammal dagbok:

"Hej!

Finns det något där innuti?
Ett frö som växt eller dött?
Kanske en fråga eller ett svar om hur det ska bli?
En mull som ur någonting blivit fött.

För mycket eller för lite blir aldrig nog. -NOG.

Alldeles för mycket ingenting.

/ David"

"Jag är trasig.
Det är inte mitt fel.
Jag ville aldrig.
Det struntar dom i.
Mitt huvud är trasigt.
Det har dom förvrängt.
Du är ful, du är ful, du är ful
Hur ska jag kunna tro er, när ni säger att jag är vacker?
Du är dum, du är inget, kommer inget bli!
har ingen framtidstro
mitt hjärta är trasigt
det har dom krossat
den man älskar skadar man?
Nej, det vet jag nu
Den man älskar ändrar man, till något den inte är.
Dom vet inte vad kärlek är.
Dom man älskar skriker.
Kastar saker på varandra.
Ljuger, ignorerar, sviker.
Och lämnar dig.
Min själ är trasig.
Den har dom slagit och skändat.
Finns inget kvar mer än sår.
Jag var bara ett barn.
Det struntade han i.
Jag är trasig.
Det är inte mitt fel.
Jag ville aldrig."

"Vet du att jag älskar dig?
Ja.
Det vet du.
Blir för distraherad här.
Tyvärr.
Kram på dej!

/ nanna mu"

"Jag är en stjärna lalalalaaaaaaa
Tiarorna sitter på mina armar.
Jag vet inte vad jag ska lysa på.
Så jag blundar och ler lite.
Nu stiger min mor upp.
Och jag måste lägga mig.
Hon heter Sohlvigg.
Fast jag fins för alltid.
Alltidalltidalltid......lalalaaaaaaa

/Zacharias liten"

"Det finns
saker som aldrig växer
halva
ofullbordade
väntande, svävande
tjockt i luften
du ler
för du tror
att det är nära
men
du vet inte hur
ovillig jag är
att leka
ditt allvar
att ljuga
dina sanningar
du ler
för du tror på lyckan
Jag
tror på
besvikelsen
ilskan
Jag vet
att jag inte gör
sådana som dig
lyckliga"

"Du ser aldrig mig, det äcklar mig"

Inga kommentarer: