onsdag, augusti 18, 2010

Självömkardagen.

Jaa, så var ytterligare en spännande dag i mitt flärdfulla liv till ända.

Den började mysigt med att jag försov mig och inte hann äta frukost.
"Ingen fara", tänkte jag "jag hinner köpa en banan på skolan".
När jag kom fram hade jag naturligtvis glömt kortet hemma.
Och eftersom jag inte kunde köpa en dricka att svälja ner mina värktabletter med pinade jag mig igenom tre timmar av ömsom feber och frossa.
När vi bröt för lunch fick jag nog och förklarade för läraren att jag var tvungen att gå hem.
Först skulle jag bara printa ut några papper.
Efter att ha loggat in på två datorer och fyra kopiatorer samt tillfrågat en bibliotekarie kunde jag äntligen få ut pappren och gå hem.
Det var då jag insåg att jag glömt mitt paraply i föreläsningssalen, som är utrustad med automatiskt dörrlås.
Så jag traskade hem i hällregnet. Efter tre meter gick mp3-spelaren i mobilen sönder.
Efter 100 meter fick jag skoskav.
När jag kom hem möttes jag av en räkning, och upptäckte att de papper jag kämpat så för att printa ut blivit förstörda av regnet.
Och nu på kvällen piggnade jag till, och började känna mig bisarrt sällskapssjuk och rastlös. Så jag letade efter någon som kunde tänkas vilja hitta på något.
Bara för att inse att svaret på den frågan är - Nej Nena, du känner ingen som lite spontant vill hitta på något med dig en regnig onsdag.

Då blev jag så deprimerad att jag åt upp hela äppelpajen jag tänkt bjuda en ev. någon på.

Nu ska jag se Mia & Klara, sura och sova bort den här förbannade dagen.

BLÖRK!

Inga kommentarer: