fredag, december 10, 2010

Nena drygar sig på internet del 17214724874721.

Åsa K:
snart dax för idol final....tror att minna kommer vinna, för d rimmar =)

Nenalique: jag gillar din logik. men ur rent genusperspektiv så behövs en kvinnlig vinnare.

Nicklas: tror Jay kommer att vinna för han e gay , för det rimmar!

Nicklas: Genusperspektiv?? öhh den som sjunger bäst skall vina oavsett kön...eller?

Nenalique:
Ja, i en utopi. I verkligheten ser det inte ut så., Majoriteten av alla som ringer in och röstar är tonårsflickor, således har "söta" killar ett klart övertag, och tjejer har en förmåga att snabbt röstas ut. Man måste se till omständigheterna.... Och det är knappast "den som sjunger bäst" som vinner nu för tiden, det handlar om popularitet. Vill du ha ett snabbt och lättbegripligt bevis för detta påstående så hänvisar jag till den rullstolsburna tjejen som åkte ut tidigt i urvalsprocessen, utan godtagbar förklaring. I rest my case.

Nicklas: WoW! jag e såld...det var verkligen ett svar på tal feministiskt initiativ får min röst 2014

Nenalique: Haha, tack för den, men själv röstade jag på vänstern :P

Inga kommentarer: