torsdag, december 02, 2010

Om katter och design.

Min syster är grafisk designer och har skapat affischer och vykort med de fornnordiska gudinnorna Freja och Idun. Dessa ska kompletteras med två andra gudar till en medaljongtapet. Jag har fått se ett exempel och kan skvallra om att den är bisarrt jäkla snygg.

Lite mer om det kan du läsa här, och även se exempel på vad av det hon har till salu.

För inspiration till Frejas katter vände hon sig naturligtvis till familjens kattnörd, ja undertecknad alltså.
Jag insåg idag att jag har hållit bloggen relativt kattfri, vilket egentligen är ett litet mirakel. Jag är nämligen den värsta sortens kattnörd, en sådan som ser en bild av en katt och utbrister "Åh, en blåsköldpadda med vitt, vad fin!", och pratar om raser som de flesta aldrig har hört talas om.
Eller fenomen som svansknick, BARF, PeeWee, agouti, stop och hallontuttar.

Med andra ord, vilken välsignelse det är för er stackare som läser att jag låter er slippa.
Något att glädja sig åt en kylig torsdagsmorgon.



 
    Bild från katter i fokus.

1 kommentar:

Åsa sa...

Hehe, tack för gratisreklamen! Har precis packat och skickat i väg en beställning på 4 kort! =)

Går det bra om du får affischerna när du kommer hit till Öret? Det blir som en i fölsedagspresent och en i julklapp, typ.

Kramen