fredag, oktober 10, 2008

elektronik = huvudvärk!

Min mobil har börjat leva sitt egna liv.
Istället för att leverera nya sms så får jag endast se namnet på den som skickar
men får ett gammalt sms - paketerat som nytt.
Försöker jag sätta larm eller lägga in en påminnelse så startar mobilen om.
Utan att spara ändringarna naturligtvis.
Jag får aldrig veta vem som skickar mms till mig, och för att se bilderna måste jag maila dem till mig själv.
Datumet ställer om sig helt efter eget tycke, och vill jag se vad klockan är måste jag gå in i inte mindre än fyra menyer.


Sen har vi digitalkameran som av okänd andledning blivit hatisk och börjat attackera människor.
Helt plötsligt går batteriluckan upp och ut skjuter batterierna som små missiler.

Hemtelefonen låter mig svara 7 av tio gånger, restrerande lägger den bara på.
och när den känner sig ensam ringer den runt till min telefonbok på måfå.

Och sen har vi de inte mindre än fyra. lampor i lägenheten som vägrar fungera.
Det spelar ingen roll vad man gör, antingen går lampan samma dag den skruvas i eller så vägrar den konsekvent lysa. En annan lyser när den känner för det.

Tack gode gud för att datorn fungerar som den ska så att jag åtminstonde kan få klaga över eländet!

2 kommentarer:

Anonym sa...

det låter som en goblin-infestation, darlingnena.

för övrigt har jag en ny blog.

nenalique sa...

måste vara så.

ge mig ny blog! :)