tisdag, oktober 28, 2008

Flyttkatt


Befinner mig i Stockholm med Bubben.
Han ska bo här nu, hos n.



Han har inte varit särskilt glad på särskilt länge.
Det blev bättre när Molle flyttade, men inte bra.
Ändå var det först för två veckor sen som jag äntligen förstod vart den stora problematiken låg. Jag vet ju att han inte är, eller någonsin har varit, särskilt förtjust i Siri. Bubben är en fredsälskare, och Siri..ja..hon är fyra.
Dålig kombo alltså.

Men när han började kissa på hennes pyjamas och annat som luktade hon var väl signalerna tydliga nog. Så här är vi nu.

Än så länge verkar han trivas som fisken i vattnet.
Hålla tummarna!

Men det gnager i mig att veta att hemma hos mig går en ensam liten skrutta, som aldrig varit ensam förr i hela sitt liv, och undrar vart alla tagit vägen*.
Gnager gnager.
Och det kommer att bli fruktansvärt, fruktansvärt tomt hemma.



(*naturligtvis syftar jag inte på Siri!)

2 kommentarer:

Feline Flodin sa...

Det blir bra för Bubbvart! ^^ Och nu har du ju ytterligare anledning att komma ner och hälsa på ofta. ;D

För övrigt är ordverifieringen jag nu ska skriva in "disette". Ett rätt spännande ord. Jag kan nog tänkas vara en disette. Någon av honkön som dissar. ;D

nenalique sa...

ja, han är klad katt nu!
men åh vad han är saknad.

haha, jag är nog också en disett.
den bästa ordverifiering jag sett är "dicky bolsjevicky"