måndag, mars 02, 2009

Att bjuda på sig själv

För många, många år sedan hade jag en fling med en kille från min gamla hemstad.
När jag var där på besök kom vi överens om att träffas på en bar.
Jag var tydligen poppis den kvällen för jag blev bjuden på dricka åt höger och vänster.
Ung och dum som jag var tänkte jag inte på att ta det lugnt.

Iaf så kommer killen dit och allt går över förväntan!
Vi pratar och pratar och våra gemensamma vänner jublar.
Allt går som smort tills jag plötsligt lutar mig fram - och kräks i min hand och över hans lår.
Jag går och tvättar av mig, spatserar ut till killen och säger:

"Snälla, kan inte du ta hem mig så jag slipper skämma ut mig här?"

- och snäll som han är göra han det. Behöver jag säga att jag fick sova på soffan?
Dock med täcket och kudde, själv sover han med en badhanduk som täcke.

Morgonen efter får jag frukost och medans vi äter säger han att eftersom jag är på besök tycker han att jag lika gärna kan stanna hos honom den sista natten också.
Det ska bli lite kalasande på kvällen och det börjar se ut som att det kan bli något igen. Så går vi ut på kvällen, efter en mysig dag med serier, film och mat.
Hans vänner kommenterar att vi inte "kan släppa varandra med blicken" och liknande och allting ser ljust ut. När det är dags att gå hem är han dock något överförfriskad, men ger mig en puss på vägen hem till honom.
Där vankas efterfest, det dricks lite vin, sen går alla med ett "nu ska vi låta er vara ifred, höhö".

Så är vi då ensamma. Det är då han plötsligt spyr i vattenglaset han sitter och håller i. Jag springer ut och sköljer av glaset och hämtar ett nytt, som genast fylls igen, och så springer jag i skytteltrafik ett tag och får även en spya på min fot.

Nästa morgon ska jag med ett tåg tidigt, han är så fruktansvärt bakfull att han bara lyckas släpa sig upp och ge mig en snabb kram precis innan jag ger mig av.

Och så var det med det.
Där har ni min mest misslyckade historia någonsin, förvalta den väl!

5 kommentarer:

Never Understand sa...

Det där är så djävla bra. Men du fick ju ändå till det tillslut liksom? ;P Mina historier brukar sluta långt tidigare. Haha.

nenalique sa...

haha, det gjorde jag ju inte alls! det blev ju aldrig något mer än den där pussen!

ja du, dina historier är i världsklass :P

Moomin sa...

Det var en bra historia :D

Men stackars han, han skämdes säkert ännu mer :)

Anonym sa...

Hmm är det den jag tror att det är? Himla söt historia iaf, sån där man ska berätta för barnbarnen hehe :D

nenalique sa...

J

haha jepp :P