söndag, mars 08, 2009

A plague on both your houses!

Under 10 minuter igår hann
1, mitt favoritglas spricka
2, som var fyllt med cola
3, som rann ut över mitt obehandlade träbord
4, och på min digitalkamera
5, som gömde en lömsk glasflisa som snabbt slank in i köttet på min fingertopp
6, och så ramlade gardinstången ner och drog med sig lite vägg.

Såhär har hela den här veckan sett ut.
Imorse hann jag nå ungefär samma katastrofala nivå under min första vakna timme.

Min fråga är således: VEM har slängt en förbannelse över mig? Och häv den omedelbart!
Tack.

5 kommentarer:

Moomin sa...

Youch!

Nä, ingen förbannelse. Det bara betyder att Ödet kommer att skänka dig en riktig bra dag snart ;)

nenalique sa...

Wooohoo!
Hoppas att det är idag!

Anonym sa...

Ja det var väl bättre att oturen träffade ditt glas och din gardinstång och din kamera än dig?

Jag är glad att det inte var du som ramlade ner och sprack

(läbbit va?)

nenalique sa...

ja det är faktiskt jag också glad för!

annica sa...

Hej!
Har något som vänder din otur. ja det är sant. Lyssna Markus på min sida!