tisdag, mars 03, 2009

En hyfsat värdelös tisdag

Katastrofal morgon.

Skällde på Siri och skämdes efteråt.
Sprang till skolan med Shocking Pinks på, högt högt högt.
Kom tio minuter försent till en dödens dödens dödstråkiga föreläsning.
Diskuterade Vygotskij och hamnade plötsligt i gräl med en muslim.
Hon ansåg att jag var:
Hemsk
Ett brott mot naturen
Ett brott mot mänskligheten
Äcklig
- samt att jag inte borde få ha barn.

Trångsynta heteronormativa idioter!

Gick ner på stan med varenda muskel på spänn, redo att sparka sönder, skrika, slå.
Men så gör inte jag, jag är pacifist och tror inte på våld.

Köpte mig "4 betala för 3"- pockets jag suktat efter, plockade upp ny medicin och vallfärdade till Spegeln för att få tjura i fred.
Då kom snäll-John ner och gav mig blandskivan han hade brännt åt mig, och det lättade lite.

Nu ska jag bada, läsa mina nya böcker, begråta knutorna i mina axlar som växer och frodas i mitt lidande och den här veckan som vägrar ta slut!

Ge mig nästa vecka nu och låt mig få sova, låt mig få....

5 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en riktig skittisdag. Hoppas din onsdag blir mycket bättre!
Kramar!

Moomin sa...

Err... varför tyckte han det? Du är väl inte lesbisk, eller?

nenalique sa...

Hon tyckte det för att jag är bi :P

Moomin sa...

Aah det visste jag inte! :D

Smart, det dubblar ens chanser ;)

Anonym sa...

Jag har haft en liknande upplevelse där jag blev utskälld och blev anklagad för att "lära barn att skita på gatan" när jag hade inställningen att pojkar kan väl få ha kjol om de nu vill och vem tar skada av det.

Jag har slutat att prata med idioter..