torsdag, mars 12, 2009

Morgonstund har förbannad sotare i mund.


Vaknar i mycket sämre skick än jag lade mig.
Sömnbristen som en tjock hinna över mitt medvetenade.

Släppar mig ut till badrummet, försöker vakna till på vägen.

"Pling!"

Hjärnan rusar för fullt och jaha ja, där kom minnet - sotaren!
Fort på med jeans och en tröja och hinner precis öppna när nyckeln sätts i låset.

Och sen säga "tack, tack, tack" medans elaka-sotaren skäller ut mig för att jag inte badar mina filter med tvättmedel i badkaret. (Sotare kör tydligen också good cop/bad cop)

"Man ska kunna se DAGSLJUS igenom dem! Förstår du?!!"

"...ja..."

"Så nu lägger jag dem på diskbänken så får du fixa det på en gång!"

"okej.....tack...så mycket!"

Jahapp, bada filter alltså, istället för att bada mig.

Inga kommentarer: