måndag, mars 02, 2009

muntag

Klockan 7 på morgonen ringde det.
Djupt inne i min djupsömn som jag var hörde jag en röst konstatera:
"det är silverkulan från andra sidan rummet"
"näe", replikerade mitt förnuft, "det är inte den som låter, dessutom är kvicksilver inte solit!" och där svarade jag och fick tolka budskapet från andra änden flera gånger för att få det att gå igenom sömnsegheten.

En stund senare ringde maja på dörren och använde sig av min dator och telefon
i ett par timmar medans jag låg i dvala under mitt täcke och försökte få rättsida på verkligheten. När jag väl kände mig redo att möta världen tog sig maja hem igen, med en bjudcola i väskan, och jag satte igång att städa, tvätta och feja med sådant som fejas ska. En storhandling och Siri-hämtning på det och duktiga dagen är komplett.

Dagens tillstånd är allmänt obrydd med en svag hint av "eeek!".
Men det blir bra det med!

Skola, köpa underbara, underbara böcker och marathonfika på Spegeln imorgon.
Det är en plan. Vi gillar planen.

Inga kommentarer: